We've sent a verification link by email
Didn't receive the email? Check your Spam folder, it may have been caught by a filter. If you still don't see it, you can resend the verification email.
I produced this sound only with audacity, 100% synthesized.
To create this sound, I generated three chirps on audacity. For the first one I used a reverb effect. For the two other sounds, I modified their amplification (-1,7 dB). Then I tried to change the disposition of the different sounds to create a sort of echo and generate shots guns. After a mix and render, I used the leveler to have a more harmonious sound.
But despite that, I still find my sound artificial so I finally decided to cut it and I kept a piece of it that seemed interesting for me. Then I duplicated this piece of sound and I repeated it several times. I then modified the bass and treble to improve the regularity and I changed the tempo and the speed to obtain this result.
Typologie/Morphologie de P. Schaeffer
Descriptif :
Continu varié (V) et itération variée (V") avec une petite impulsion complexe (X').
Masse : Les sons sont cannelés puisqu’il y a un agencement d’impulsions complexes et
de sons en continu et itérations variées.
Grain :
Le son est un sinusoïde lisse et continu. Néanmoins cet aspect lisse est interrompu par un « clap » qui crée un pic dans le sifflement, une note légèrement plus violente.
Dynamique : Le sifflement tend à "monter" et à se faire entendre de façon plus perçante puis il redescend et s’amenuise pour ensuite remonter à nouveau. L’attaque du son est assez violente car si on y prête attentivement l’oreille, on entend un clap au début du sifflement ce qui crée un début abrupte et brutal.
Le bruit du « clap » revient à plusieurs reprises et crée une montée de tension.
Profil mélodique : Il s’agit d’un variation serpentine avec un rythme régulier.
Type
Wave (.wav)
Duration
0:05.140
File size
442.9 KB
Sample rate
44100.0 Hz
Bit depth
16 bit
Channels
Mono